هدف دشمنان از اختلاف و جنگ بين فرق اسلامي


 





 
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
اين نكته بايد مورد توجه باشد كه شيعه اگر در سرتاسر دنيا افراد خود را شناسايى مى‏كند و افراد شيعه به يكديگر دست آشنايى مى‏دهند، اين ، به معناى رد و نفى فرقه‏هاى اسلامى نيست. اين ، به هيچ وجه منافاتى با وحدت بين فرق مسلمين ندارد. اين ، كمك به آن وحدت و در جهت آن وحدت است.
سال‏هاى متمادى، دشمنان اسلام سعى كردند بين فرق اسلامى - و بيش از همه بين شيعه و سنى - اختلاف و جنگ و درگيرى و تنازع به وجود آورند. قصد آن‏ها نه حمايت از تشيع بود، نه حمايت از تسنن. نه گرايشى به شيعه داشتند، نه گرايشى به سنى . بلكه هم دشمن شيعه بودند، هم دشمن سنى . قصد آن‏ها عبارت بود از تضعيف اسلام. مى‏خواستند جامعه‏ى اسلامى را ضعيف كنند و بين فرق مسلمين اختلاف داخلى به وجود آورند. براى هر ملت و امتى ، اختلاف داخلى سم مهلك است . ما اگر مى‏خواهيم شيعه مجتمع باشد ، بدين معنا نيست كه بين شيعه و سنى اختلاف به وجود آيد. به عكس؛ ما مى‏خواهيم اين وحدت و هماهنگى در بين پيروان مذهب اهل‏بيت (عليهم‏السلام)، مقدمه‏اى براى وحدت كل جهان اسلام و ايجاد تفاهم بين همه ابناى اسلام و پيروان قرآن باشد. اين كه ما گفته‏ايم فرق اسلامى بايد با هم برادر باشند؛ اين كه شعار داده‏ايم شيعه و سنى با برادرند، يك شعار تاكتيكى نيست. يك شعار مصلحتى زودگذر نيست. اين ، يك فكر است. اين، يك مشى عملى است. اين ، عمل به تعاليم قرآن و اهل‏بيت (عليهم‏السلام) است. در سايه‏ى اين وحدت است كه پيروان اهل‏بيت مى‏توانند مذهب اهل‏بيت را براى كسانى از مسلمين كه با آن مذهب آشنا نيستند، روشن كنند.

امروز دست‏هاى تفرقه‏افكنى ، در دنياى اسلام سعى مى‏كنند فكر و مذهب اهل‏بيت را مشوه كنند؛ آن را به شكلى كه از آن دور است، معرفى كنند. امروز بسيارى از علماى دربارى وابسته به قدرت‏ها - در كشورهاى گوناگون - شيعه را حتى تكفير مى‏كنند. امروز اختلاف بين شيعه و سنى ، هدف آمريكاست؛ هدف سلطه‏هاى جهانى است و هدف حكومت‏هاى دست نشانده آن‏هاست. ما با اين مخالفيم و اين موضوع در همه‏ى مراحل بايد مورد توجه باشد.
منبع: www.khamenei.ir